مهرواره در شاهین شهر

“مگر می‌شود برای خدا کار کنی و خدا آن را برایت جبران نکند”، این جمله ایست که آقای ابدالی در گفتگوی خود بارها به آن اشاره کرد و با همین اعتقاد راسخی که به این امر دارد، حدود سه سال است که به صورت شبانه روزی و قبل از ورود پرونده‌های دعاوی به مراجع قضایی، به حل آنان اقدام می‌کند و در طی این سه سال‌ بیش از ۲۰۰ پرونده دعاوی را به صلح و سازش ختم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهرواره محله همدل
، مجید ابدالی متولد سال ۱۳۶۲ و اهل شاهین شهر استان اصفهان و دانش آموخته رشته حقوق است که حالا برای پرداخت زکات علم خود به حل مشکلات حقوقی مردم و ایجاد سازش میان طرفین دعوا در پرونده‌های مختلف روی آورده است.
او قبل از ورود پرونده‌ها به مراجع قضایی، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا این نزاع‌ها را خاتمه دهد و به صلح و سازش ختم کند.
آقای ابدالی به صورت مسجد محور و در مسجد جامع حاجی آباد شهر خود این اقدام را پیش ‌می‌برد و به صورت تلفنی و شبانه روزی پاسخگوی مردم و کمک به رفع مشکلات آن‌ها می‌باشد.
این مرد تلاشگر حدود سه سال است که به انجام این اقدام همت گمارده و تاکنون بیش از ۲۰۰ پرونده در زمینه‌های مختلفی اعم از دعاوی خانوادگی، نزاع بین موجر و مستاجر و … را ختم به سازش کرده است.
او در این مسیر تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته و تا سال گذشته به صورت انفرادی اما اکنون در قالب یک گروه ۶ نفره زیر نظر کانون خدمت رضوی آستان قدس به این امر خداپسندانه می‌پردازد.
از آنجاییکه بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین عامل اکثر دعاوی و درگیری‌های میان افراد است، او سعی کرده تا حد توان این مشکل افراد را مرتفع سازد و در این راستا با رایزنی با چند صندوق قرض الحسنه افرادی که نیاز به حمایت مالی دارند را جهت دریافت وام به این صندوق‌ها معرفی و بدین وسیله مشکلات آنان را برطرف می‌سازد.


این مرد فعال علاوه بر این از خانواده‌های نیازمند با کمک‌های معیشتی حمایت می‌کند و سعی دارد کمک‌های مردمی را به هر میزانی که باشد به دست افراد مستحق برساند.
او البته در زمینه آموزشی و ارائه مشاوره هم زیر نظر کانون خدمت رضوی اقداماتی را انجام داده است.
آقای ابدالی هدف خود از انجام این اقدامات را خدمت به مردم و جامعه و هم نوعان عنوان می‌کند و می‌گوید: برای دستیابی به این هدف هرکاری بتوانم انجام می‌دهم، چرا که آینده غیر قابل پیش بینی است و ممکن است روزی جای من و نیازمندان عوض شود و من نیازمند کمک آن‌ها شوم.
موفقیت در ختم به خیر کردن هریک از پرونده‌های مختلف برای آقای ابدالی لذت خاص خودش را داشته اما کمک به حل یک مشکل خانوادگی که با کمک یک کارگروه مشاوره خانواده متشکل از روحانیون انجام داد، برایش لذت وافری داشته تاجابیکه از این اتفاق به عنوان لذت بخش‌ترین فعالیت خود یاد می‌کند؛ چرا که فرزندان این خانواده بعد از ۶ ماه دوری دوباره توانستند زیر سایه والدین خود قرار گیرند.
او با وجود اینکه وقت بسیاری از خود را صرف اینکار کرده اما نه تنها تصمیم به کنار گذاشتن آن ندارد و از انجام چنین کاری احساس خستگی نمی‌کند، بلکه می‌گوید: تا هر زمانی که خدا توفیق خدمتگزاری به مردم را به من عطا کند و امام رضا(ع) یاری کند به این فعالیت ادامه خواهم داد و حتی در مواردی که تمام توان و تلاشم را بر سازش پرونده‌ای گذاشتم اما در نهایت به صلح و سازش ختم نشده هم ناامید نشده‌ام بلکه با قدرت به کار خود ادامه داده‌ام.
البته این مرد دغدغه‌مند در این کار خود همسرش را نیز سهیم می‌داند و قدردان همراهی او در این مسیر ارزشمند است و می‌گوید: پشت هر مرد موفقی یک زن ایستاده است و همسر من هم بهترین مشوق و همراه برای من در این مسیر بوده است، گاهی برای حل ماجراهای مختلف تا ساعات پایانی شب درگیر بوده‌ام اما او با این مسائل کنار آمده و حتی نبود من را برای فرزندانم جبران کرده است.
آقای ابدالی آثار و برکات گره گشایی از کار مردم را بارها در زندگی خود مشاهده کرده و زندگی سالم و فرزندان خوب را حاصل همین تلاش می‌داند و می‌گوید: مگر می‌شود برای خدا کار کنی و خدا آن را نبیند و برایت جبران نکند.