مهرواره در مانه و سملقان

برخی از افراد درد مردم را بر آسایش خود ترجیح داده و سختی ها را به جان می‌خرند و به دستگیری از نیازمندان می‌پردازند، برخی به صورت فردی و برخی دیگر نیز در قالب گروه‌های جهادی با فعالیت‌های خیرخواهانه خود اجازه نمی‌دهند مردم محروم، حس کنند، بی پناه رها شده‌اند.
حاج آقای درویشی و اعضای گروه جهادی‌اش هم با فعالیت‌های خداپسندانه، اقدامات ارزشمندی را در جهت محرومیت زدایی انجام داده‌اند و باعث رفع مشکل آب دو روستا شده‌اند و توانستند این عنصر حیاتی مهم را به زندگی مردم آنجا هدیه دهند.

به گزارش خبرنگار مهرواره محله همدل
، حجت الاسلام علی اصغر درویشی متولد سال ۱۳۵۳، امام جماعت مسجد جامع قاضی و مدیر گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان مانه و سملقان از توابع استان خراسان شمالی است.
این روحانی دغدغه‌مند حدود دو سالی است که گروه جهادی شهید سلیمانی را تشکیل داده و در جهت محرومیت زدایی، فعالیت‌های قابل ذکری را انجام داده، این گروه متشکل از افراد دغدغه‌مند انقلابی و جهادی است که در آن افرادی با مهارت‌های مختلف از آشپز و کارگر و بنا و … همه در راه خدمت به مردم و محرومین مشغول به فعالیت هستند.
گروه جهادی شهید سلیمانی، علاوه بر فعالیت‌های گوناگونی که در حیطه‌های مختلف انجام داده‌اند، توانستند مشکل آب دو روستا را مرتفع سازند، آن‌ها با اصلاح و احداث منبع آب، توانستند مشکل کم آبی و قطع آب در تابستان را برطرف کرده و با ذخیره این عنصر مهم حیاتی، برای این روستاها پس از ۴۰ سال، کمبود آب آنان را جبران کنند.


این امام محله همچنین با کمک گروه جهادی‌اش، در زمینه بازسازی و تعمیر منازل محرومین هم اقدامات شایانی انجام داده و توانسته بیش از ۳۰ مورد از خانه‌های نیازمندان را تعمیر و بازسازی کند.
این روحانی فعال و گروهش، علاوه بر خدمات جهادی و عمرانی، در برنامه‌های فرهنگی_ معرفتی هم فعالیت‌های مؤثری دارند، از تشکیل کتابخانه و کانون فرهنگی گرفته تا مسابقه‌های متنوع کتابخوانی و همچنین تشکیل گروه‌های سرود و نمایش برای جوانان و نوجوانان، که در راستای پرورش استعداد‌های آنان انجام می‌شود.
او با کمک رسانی به دانش آموزان بی‌بضاعت و مساعدت‌هایی از قبیل تهیه لوازم التحریر و لباس و ملزومات مدرسه لبخند شادی بر لبان آنان می‌نشاند و زمینه علم آموزی آنان را فراهم می‌کند.
همچنین در ایام فاطمیه تعداد ۱۵۰۰ پُرس غذا توسط این گروه جهادی، در بین نیازمندان توزیع شد و قرار است در شب شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی هم تعداد دو هزار پُرس دیگر توزیع شود که هزینه‌های آن توسط خیرین پرداخت می‌شود.
منابع تأمین هزینه‌های این فعالیت‌ها، از بنیاد علوی و خیرین و کمک‌های مردمی است، بخشی از آن هم توسط خود اعضای گروه جهادی به این صورت که یک ماه برنامه ختم قرآن و دعا خوانی به نیت اموات مردم برگزار می‌کنند و هزینه‌هایی که توسط آنان پرداخت می‌شود را در راه این فعالیت‌ها صرف می‌کنند.
در زمینه اشتغالزایی هم این روحانی پر تلاش با پیگیری از بنیاد برکت، توانسته برای ۲۰ نفر، هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام برای راه اندازی کسب و کارشان فراهم کند.
همچنین با رایزنی‌های او از طرف بسیج هم به تعداد ۳۰ نفر وام ۱۰۰ میلیون تومانی جهت اشتغالزایی پرداخت شده است.
او هدف از انجام این فعالیت‌ها را اینگونه بیان می‌کند: دغدغه ما رفع مشکلات مردم و محرومیت زدایی است و برای این هدف در همه زمینه‌ها اعم از تهیه جهیزیه، اشتغالزایی، درمان بیماران نیازمند، کارهای عمرانی، فرهنگی و هر گونه خدمتی که از دستمان برآید انجام می دهیم.