شماره پشتیبانی و مرکز تماس مهرواره
یه شماره گذاشتیم که میتونی باهاش تماس بگیری و برای ثبت و حل مساله ازشون کمک بگیری. از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب، به هر سوالی در زمینه مهرواره جواب میدن
مراحل مهرواره محله همدل
تبلیغات
۱
اطلاع رسانی
۲
ثبت نام
۳
مساله شناسی
۴
آموزش
۵
حل مساله
۶
گزارش گیری
۷
جشنواره شهرستانی
۸
جشنواره استانی
۹
جشنواره کشوری
۱۰
بازگشت
1.1. تهیه و تولید پوستر و تیزر جشنواره
1.2. تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی
1.3. پخش تیزر در صدا و سیمای استانی و ملی
1.4. تولید و پخش ویژه برنامه جشنواره در صدا و سیمای ملی
1.5. پخش زیرنویس جشنواره در صدا و سیما
1.6. انتشار پوستر و تیزر در کانال ها و گروه های استانی و شهرستانی شبکه امامان محلات
1.7. تبیین پویش و جشنواره در نشست های مجازی و حضوری با مدیران شهرستانها
1.2. تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی
1.3. پخش تیزر در صدا و سیمای استانی و ملی
1.4. تولید و پخش ویژه برنامه جشنواره در صدا و سیمای ملی
1.5. پخش زیرنویس جشنواره در صدا و سیما
1.6. انتشار پوستر و تیزر در کانال ها و گروه های استانی و شهرستانی شبکه امامان محلات
1.7. تبیین پویش و جشنواره در نشست های مجازی و حضوری با مدیران شهرستانها
2.1. ارسال طرح نامه پویش به استانها
2.2. اطلاع رسانی و توجیه مدیران کل و معاونین فرهنگی و راهیاران استانی و شهرستانی
2.2.1. سامانه پیامکی
2.2.2. سامانه بیرق
2.2.3. سامانه اتوماسیون
2.2.4. تماس با مدیران شهرستان
2.2.5. کانال ها و گروه های بنیاد هدایت
2.2. اطلاع رسانی و توجیه مدیران کل و معاونین فرهنگی و راهیاران استانی و شهرستانی
2.2.1. سامانه پیامکی
2.2.2. سامانه بیرق
2.2.3. سامانه اتوماسیون
2.2.4. تماس با مدیران شهرستان
2.2.5. کانال ها و گروه های بنیاد هدایت
2.3. رایزنی با حوزه علمیه جهت مشارکت دادن نیروهای طرح هجرت
2.4. رایزنی با کانونهای فرهنگی هنری مساجد جهت تشویق مساجد به حضور در پویش
2.5. رایزنی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه جهت تشویق ائمه جمعه برای تشویق مساجد به حضور در جشنواره
2.6. اطلاع رسانی از طریق ادارات تبلیغات اسلامی (به صورت مکاتبه به کلیه نهادهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با مسجد و محله ارسال گردد)
2.7. هماهنگی با شهرداری ها برای نصب بنر پویش در شهرها
2.8. برگزاری نشست های خبری با خبرگزاری های ملی، استانی و شهرستانی برای تبیین و اطلاع رسانی پویش
2.4. رایزنی با کانونهای فرهنگی هنری مساجد جهت تشویق مساجد به حضور در پویش
2.5. رایزنی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه جهت تشویق ائمه جمعه برای تشویق مساجد به حضور در جشنواره
2.6. اطلاع رسانی از طریق ادارات تبلیغات اسلامی (به صورت مکاتبه به کلیه نهادهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با مسجد و محله ارسال گردد)
2.7. هماهنگی با شهرداری ها برای نصب بنر پویش در شهرها
2.8. برگزاری نشست های خبری با خبرگزاری های ملی، استانی و شهرستانی برای تبیین و اطلاع رسانی پویش
3.1. ارسال پیامک از طرف محله ها به سامانه 5000175
3.2. ارسال لینک فرم ثبت نام و سایت جشنواره از طریق سامانه پیامکی به کسانی که پیامک اولیه را فرستاده اند
3.3. پر کردن فرم ثبت نام توسط محلات
3.4. مراجعه به سایت جشنواره جهت توجیه از سوی افرادی در محلات که ثبت نام نموده اند.
3.5. تماس با مرکز تماس یارا به شماره 02591009650 جهت حل مشکلات احتمالی در زمینه ثبت نام از سوی محلات
3.6. مراجعه به سایت جشنواره جهت آموزش نحوه حل مسائل توسط افراد ثبت نام کننده در محلات
3.7. ارسال لیست ثبت نام روزانه به راهیار شهرستان بمنظور در جریان قرارگرفتن راهیار از تعداد ثبت نام کنندگان توسط سامانه بیرق
3.8. تشویق و ترغیب محله هایی که ثبت نام نکرده اند از سوی راهیار استان و شهرستان
3.2. ارسال لینک فرم ثبت نام و سایت جشنواره از طریق سامانه پیامکی به کسانی که پیامک اولیه را فرستاده اند
3.3. پر کردن فرم ثبت نام توسط محلات
3.4. مراجعه به سایت جشنواره جهت توجیه از سوی افرادی در محلات که ثبت نام نموده اند.
3.5. تماس با مرکز تماس یارا به شماره 02591009650 جهت حل مشکلات احتمالی در زمینه ثبت نام از سوی محلات
3.6. مراجعه به سایت جشنواره جهت آموزش نحوه حل مسائل توسط افراد ثبت نام کننده در محلات
3.7. ارسال لیست ثبت نام روزانه به راهیار شهرستان بمنظور در جریان قرارگرفتن راهیار از تعداد ثبت نام کنندگان توسط سامانه بیرق
3.8. تشویق و ترغیب محله هایی که ثبت نام نکرده اند از سوی راهیار استان و شهرستان
4.1. ارسال لینک فرم گزارش از حل مسائل توسط ستاد برای کسانی که ثبت نام نموده اند.
4.2. تشویق و ترغیب مساجد و افرادی که فرم ثبت نام را پر کرده اند برای تکمیل فرم گزارش حل مسئله
4.2.1. توسط پیامک از سامانه
4.2.2. توسط راهیار شهرستانی
4.3. ارسال روزانه لیست مساجدی که فرم گزارش حل مسئله را تکمیل کرده اند برای راهیار شهرستانی از طریق سامانه بیرق
4.4. نهایی کردن لیست محله هایی که گزارشات را تکمیل نموده و میتوانند در مرحله شهرستانی جشنواره شرکت نمایند.
4.2. تشویق و ترغیب مساجد و افرادی که فرم ثبت نام را پر کرده اند برای تکمیل فرم گزارش حل مسئله
4.2.1. توسط پیامک از سامانه
4.2.2. توسط راهیار شهرستانی
4.3. ارسال روزانه لیست مساجدی که فرم گزارش حل مسئله را تکمیل کرده اند برای راهیار شهرستانی از طریق سامانه بیرق
4.4. نهایی کردن لیست محله هایی که گزارشات را تکمیل نموده و میتوانند در مرحله شهرستانی جشنواره شرکت نمایند.
5.1. تعریف کمیته انتخاب : جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان هستند که وظیفه بررسی گزارش افراد شرکت در در پویش محله همدل را با هدف انتخاب محلات برتر براساس شاخص های مشخص شده، برعهده دارند.
5.2. تعریف هیئت داوران : جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان هستند که وظیفه بررسی و انتخاب محلات برتر شهرستانی را از بین افراد معرفی شده توسط کمیته انتخاب براساس شاخص های مشخص شده، برای معرفی به مرحله استانی برعهده دارند.
5.3. توجیه راهیاران جهت داوری شهرستانی
5.3.1. از طریق جزوه توجیهی
5.3.2. از طریق کلیپ های توجیهی
5.3.3. از طریق وبینارهای ملی و استانی
5.2. تعریف هیئت داوران : جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان هستند که وظیفه بررسی و انتخاب محلات برتر شهرستانی را از بین افراد معرفی شده توسط کمیته انتخاب براساس شاخص های مشخص شده، برای معرفی به مرحله استانی برعهده دارند.
5.3. توجیه راهیاران جهت داوری شهرستانی
5.3.1. از طریق جزوه توجیهی
5.3.2. از طریق کلیپ های توجیهی
5.3.3. از طریق وبینارهای ملی و استانی
5.4. تشکیل جلسه کمیته انتخاب در سطح شهرستان با حضور :
5.4.1. راهیار(مدیر) شهرستان
5.4.2. نماینده سپاه
5.4.3. نماینده امام جمعه
5.4.4. دو نفرکارشناسان فرهنگی – اجتماعی به انتخاب راهیار شهرستان
5.5. توجیه کمیته انتخاب توسط راهیار شهرستان
5.6. ارائه نمایندگان محله هایی که در هر شهرستان در جشنواره شرکت کرده اند در حضورکمیته انتخاب
5.7. انتخاب سه برابر ظرفیت هر شهرستان برای کمیته داوری شهرستان (براساس سهمیه مشخص شده برای هر شهرستان)
5.4.1. راهیار(مدیر) شهرستان
5.4.2. نماینده سپاه
5.4.3. نماینده امام جمعه
5.4.4. دو نفرکارشناسان فرهنگی – اجتماعی به انتخاب راهیار شهرستان
5.5. توجیه کمیته انتخاب توسط راهیار شهرستان
5.6. ارائه نمایندگان محله هایی که در هر شهرستان در جشنواره شرکت کرده اند در حضورکمیته انتخاب
5.7. انتخاب سه برابر ظرفیت هر شهرستان برای کمیته داوری شهرستان (براساس سهمیه مشخص شده برای هر شهرستان)
5.8. سهمیه هر شهرستان جهت معرفی شرکت کنندگان (محله ها) در پویش به مرحله استانی
5.8.1. شهرستانهای زیر 200 هزار نفر یک محله
5.8.2. شهرستانهای بین 200 تا 500 هزار نفر دو محله
5.8.3. شهرستانهای بالای 500 هزار نفر بازای هر پانصد هزار نفر یک نماینده
5.9. تشکیل جلسه کمیته داوری جشنواره در سطح شهرستان متشکل از :
5.9.1.1. راهیار(مدیر) شهرستان
5.9.1.2. امام جمعه
5.8.1. شهرستانهای زیر 200 هزار نفر یک محله
5.8.2. شهرستانهای بین 200 تا 500 هزار نفر دو محله
5.8.3. شهرستانهای بالای 500 هزار نفر بازای هر پانصد هزار نفر یک نماینده
5.9. تشکیل جلسه کمیته داوری جشنواره در سطح شهرستان متشکل از :
5.9.1.1. راهیار(مدیر) شهرستان
5.9.1.2. امام جمعه
5.9.1.3. فرمانده سپاه
5.9.1.4. رئیس اوقاف شهرستان
5.9.1.5. مدیر مدرسه های علمیه شهرستان
5.9.1.6. مسنول شهرستانی بنیاد خاتم الاوصیاء (درصورت وجود)
5.9.1.7. سه نفر از فعالان فرهنگی شهر به پیشنهاد مدیر شهرستان و تصویب کمیته داوری شهرستان
5.9.2. توجیه کمیته داوری در خصوص جشنواره شهرستانی
5.9.1.4. رئیس اوقاف شهرستان
5.9.1.5. مدیر مدرسه های علمیه شهرستان
5.9.1.6. مسنول شهرستانی بنیاد خاتم الاوصیاء (درصورت وجود)
5.9.1.7. سه نفر از فعالان فرهنگی شهر به پیشنهاد مدیر شهرستان و تصویب کمیته داوری شهرستان
5.9.2. توجیه کمیته داوری در خصوص جشنواره شهرستانی
5.9.3. رای گیری و امتیاز دهی داوران شهرستان به محله هایی که توسط کمیته انتخاب، برتر شناخته شده اند.
5.9.3.1. اختصاص کد مشخص برای محله های انتخاب شده در کمیته انتخاب شهرستان جهت رای گیری در سامانه کد دستوری از سوی ستاد ملی جشنواره
5.9.3.2. معرفی محله های منتخب هیئت داوران شهرستان و کد مشخص هر کدام از آنها توسط ادارات تبلیغات اسلامی در :
5.9.3.2.1. در شبکه های اجتماعی محلی
5.9.3.2.2. به صورت زیر نویس در صدا و سیمای استانی
5.9.3.2.3. توسط خود محله ها و شبکه های مرتبط با آنها
5.9.3.2.4. نماز جمعه شهرستان
5.9.3.2.5. مساجد شهرستان
5.9.3.1. اختصاص کد مشخص برای محله های انتخاب شده در کمیته انتخاب شهرستان جهت رای گیری در سامانه کد دستوری از سوی ستاد ملی جشنواره
5.9.3.2. معرفی محله های منتخب هیئت داوران شهرستان و کد مشخص هر کدام از آنها توسط ادارات تبلیغات اسلامی در :
5.9.3.2.1. در شبکه های اجتماعی محلی
5.9.3.2.2. به صورت زیر نویس در صدا و سیمای استانی
5.9.3.2.3. توسط خود محله ها و شبکه های مرتبط با آنها
5.9.3.2.4. نماز جمعه شهرستان
5.9.3.2.5. مساجد شهرستان
5.9.3.2.6. نمازهای عید فطر
5.9.3.2.7. از طریق سامانه های پیامکی محلی
5.9.3.2.8. نصب بنر های معرفی در میادین شهر
5.9.3.2.9. نصب پوسترهای معرفی در مساجد
5.9.3.2.10. در سایت جشنواره
5.9.3.2.11. در سایت سازمان و خبرگزاری ها
5.9.4. ارسال پیامک و رای گیری مردمی به مدت دو روز
5.9.3.2.7. از طریق سامانه های پیامکی محلی
5.9.3.2.8. نصب بنر های معرفی در میادین شهر
5.9.3.2.9. نصب پوسترهای معرفی در مساجد
5.9.3.2.10. در سایت جشنواره
5.9.3.2.11. در سایت سازمان و خبرگزاری ها
5.9.4. ارسال پیامک و رای گیری مردمی به مدت دو روز
5.9.5. انتخاب محله های برتر متناسب با سهمیه شهرستان در کمیته داوری
5.9.5.1. میزان امتیاز محله های منتخب شهرستان براساس:
5.9.5.1.1. رای گیری مردمی 30 درصد
5.9.5.1.2. امتیاز کمیته داوری 70 درصد
5.9.5.2. تعیین امتیاز نهایی محلات در مرحله شهرستانی
5.9.6. معرفی محله های همدل برتر در شهرستان به مرحله استانی
5.9.5.1. میزان امتیاز محله های منتخب شهرستان براساس:
5.9.5.1.1. رای گیری مردمی 30 درصد
5.9.5.1.2. امتیاز کمیته داوری 70 درصد
5.9.5.2. تعیین امتیاز نهایی محلات در مرحله شهرستانی
5.9.6. معرفی محله های همدل برتر در شهرستان به مرحله استانی
5.9.7. برگزاری آئین تجلیل و تقدیر از محله های همدل شهرستان براساس اقتضائات شهرستان :
5.9.7.1. در حاشیه نماز جمعه
5.9.7.2. در مراسم مستقل
5.9.7.3. در شورای اداری شهرستان
5.9.7.4. در شورای فرهنگی شهرستان
5.9.7.5. نصب بنر و معرفی محله های برتر در میادین شهر
5.9.8. رایزنی جهت تأمین جوایز برای محله های برتر شهرستان
5.9.7.1. در حاشیه نماز جمعه
5.9.7.2. در مراسم مستقل
5.9.7.3. در شورای اداری شهرستان
5.9.7.4. در شورای فرهنگی شهرستان
5.9.7.5. نصب بنر و معرفی محله های برتر در میادین شهر
5.9.8. رایزنی جهت تأمین جوایز برای محله های برتر شهرستان
6.1. معرفی برترین های جشنواره شهرستانی در استان از طریق :
6.1.1. شبکه استانی صدا و سیما
6.1.2. شبکه های اجتماعی استانی
6.1.3. سایت جشنواره
6.1.4. سایت سازمان و خبرگزاری ها
6.2. سهمیه استانها برای معرفی محلات برتر استانی به مرحله ملی
6.2.1.1. یک محله : استانهای ( مرکزی، قم، قزوین، اردبیل، بوشهر، یزد، زنجان، چهارمحال، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهکیلویه، سمنان و ایلام)
6.1.1. شبکه استانی صدا و سیما
6.1.2. شبکه های اجتماعی استانی
6.1.3. سایت جشنواره
6.1.4. سایت سازمان و خبرگزاری ها
6.2. سهمیه استانها برای معرفی محلات برتر استانی به مرحله ملی
6.2.1.1. یک محله : استانهای ( مرکزی، قم، قزوین، اردبیل، بوشهر، یزد، زنجان، چهارمحال، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهکیلویه، سمنان و ایلام)
6.2.1.2. دو محله : استانهای (سیستان ، البرز، گیلان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، لرستان، همدان، کردستان)
6.2.1.3. سه محله : استان های ( اصفهان ، فارس، خوزستان، آذ- شرقی و غربی-مازندارن - کرمان)
6.2.1.4. چهار محله : خراسان رضوی
6.2.1.5. شش محله : استان تهران
6.2.2. فرایند انتخاب محله همدل برتر در مرحله استانی:
6.2.2.1. تولید یک کلیپ دو دقیقه ای از هر محله منتخب شهرستانی جهت معرفی برای رای گیری
6.2.2.2. تولید ویژه برنامه جشنواره در صدا و سیمای استان که در آن هر محله فعالیت خود در زمینه حل مسائل را ارائه دهد.
6.2.1.3. سه محله : استان های ( اصفهان ، فارس، خوزستان، آذ- شرقی و غربی-مازندارن - کرمان)
6.2.1.4. چهار محله : خراسان رضوی
6.2.1.5. شش محله : استان تهران
6.2.2. فرایند انتخاب محله همدل برتر در مرحله استانی:
6.2.2.1. تولید یک کلیپ دو دقیقه ای از هر محله منتخب شهرستانی جهت معرفی برای رای گیری
6.2.2.2. تولید ویژه برنامه جشنواره در صدا و سیمای استان که در آن هر محله فعالیت خود در زمینه حل مسائل را ارائه دهد.
6.2.2.3. رای گیری از طریق کد دستوری بر اساس کدهای مرحله شهرستانی هر محله
6.2.2.4. زیر نویس توسط صدا و سیمای استانی
6.2.2.5. دریافت رای عمومی مردمی در مدت پخش برنامه های تلویزیونی مرتبط با جشنواره حداکثر به مدت ده روز
6.3. تشکیل کمیته داوری استانی:
6.3.1. معاون فرهنگی استان
6.3.2. نماینده استانداری
6.3.3. راهیار استان
6.3.4. نماینده نماینده ولی فقیه
6.2.2.4. زیر نویس توسط صدا و سیمای استانی
6.2.2.5. دریافت رای عمومی مردمی در مدت پخش برنامه های تلویزیونی مرتبط با جشنواره حداکثر به مدت ده روز
6.3. تشکیل کمیته داوری استانی:
6.3.1. معاون فرهنگی استان
6.3.2. نماینده استانداری
6.3.3. راهیار استان
6.3.4. نماینده نماینده ولی فقیه
6.3.5. نماینده حوزه علمیه
6.3.6. نماینده سپاه یا فرمانده بسیج استان
6.3.7. نماینده صداوسیما
6.3.8. نماینده اوقاف
6.3.9. مسئول خاتم استان
6.3.10. مسئول مجمع کانون های فرهنگی استان
6.3.11. مسئول ستاد اجرایی و بنیاد علوی
6.3.6. نماینده سپاه یا فرمانده بسیج استان
6.3.7. نماینده صداوسیما
6.3.8. نماینده اوقاف
6.3.9. مسئول خاتم استان
6.3.10. مسئول مجمع کانون های فرهنگی استان
6.3.11. مسئول ستاد اجرایی و بنیاد علوی
6.3.12. مسئول آستان قدس رضوی استان
6.3.13. نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره)
6.3.14. پنج نفر از نخبگان فرهنگی استانی به پیشنهاد مدیر کل تبلیغات اسلامی و تصویب کمیته
6.4. بررسی کلیپ های تولید شده هر محله توسط کمیته داوران
6.5. بررسی فرمهای گزارش حل مسئله محله ،توسط کمیته داوری استانی
6.6. انتخاب محله های برتر هر استان متناسب با سهمیه مشخص شده براساس :
6.6.1. پنجاه درصد امتیاز کمیته داوری
6.6.2. پنجاه درصد امتیاز رای عمومی مردمی
6.3.13. نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره)
6.3.14. پنج نفر از نخبگان فرهنگی استانی به پیشنهاد مدیر کل تبلیغات اسلامی و تصویب کمیته
6.4. بررسی کلیپ های تولید شده هر محله توسط کمیته داوران
6.5. بررسی فرمهای گزارش حل مسئله محله ،توسط کمیته داوری استانی
6.6. انتخاب محله های برتر هر استان متناسب با سهمیه مشخص شده براساس :
6.6.1. پنجاه درصد امتیاز کمیته داوری
6.6.2. پنجاه درصد امتیاز رای عمومی مردمی
7.1. کمیته برگزاری جشنواره :
7.1.1. نماینده هیئت امنای بنیاد هدایت
7.1.2. نماینده هیئت مدیره بنیاد هدایت
7.1.3. نماینده خاتم الاوصیاء
7.1.4. نماینده بنیاد علوی
7.1.5. نماینده کانون فرهنگی مساجد
7.1.6. رئیس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی
7.1.7. نماینده شورای سیاستگذاری
7.1.1. نماینده هیئت امنای بنیاد هدایت
7.1.2. نماینده هیئت مدیره بنیاد هدایت
7.1.3. نماینده خاتم الاوصیاء
7.1.4. نماینده بنیاد علوی
7.1.5. نماینده کانون فرهنگی مساجد
7.1.6. رئیس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی
7.1.7. نماینده شورای سیاستگذاری
7.1.8. مسئول بسیج محلات کشور
7.2. تبلیغات مرحله ملی
7.2.1. در صدا و سیما
7.2.2. در شبکه های اجتماعی
7.2.3. در محله هایی که در طرح شرکت کرده اند
7.2.4. به صورت پوستر در مساجد
7.3. تولید برنامه انتخاب محله همدل در صداو سیما
7.3.1. طراحی یک برنامه انتخاب برترین ها
7.3.2. انتخاب چهار داور آشنا با موضوع
7.3.3. تولید یک مستند سه دقیقه ای از هر محله
7.3.4. آماده سازی یک ارائه سه دقیقه ای از محله که روی مستند ارائه شود(به شیوه پرده خوانی)
7.3.5. هماهنگی با روبیکا برای رای گیری
7.3.6. رای گیری از طریق کد دستوری
7.4. تأمین جوایز برای برندگان مراحل مختلف
7.4.1. هماهنگی با نهادها و دستگاهها برای تأمین جوایز نقدی
7.4.2. هماهنگی با نهادها و دستگاهها برای تأمین خدمات از جمله وام
7.4.3. هماهنگ با آستان قدس و حضر حضرت معصومه برای تأمین تبرکی
7.4.4. طراحی یک تندیس برای جشنواره
7.4.5. طراحی یک تابلو مناسب برای اینکه در تمامی مساجدی که شرکت کردند نصب شود
7.4.6. طراحی و اجرای یک لوج برای اینکه در مساجدی که در یکی از مراحل برتر شناخته شده اند نصب شود
8. مرحله شهرستانی جشنواره
8.1. تعریف کمیته انتخاب : جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان هستند که وظیفه بررسی گزارش افراد شرکت در در پویش محله همدل را با هدف انتخاب محلات برتر براساس شاخص های مشخص شده، برعهده دارند.
8.2. تعریف هیئت داوران : جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان هستند که وظیفه بررسی و انتخاب محلات برتر شهرستانی را از بین افراد معرفی شده توسط کمیته انتخاب براساس شاخص های مشخص شده، برای معرفی به مرحله استانی برعهده دارند.
8.3. توجیه راهیاران جهت داوری شهرستانی
8.3.1. از طریق جزوه توجیهی
8.3.2. از طریق کلیپ های توجیهی
8.3.3. از طریق وبینارهای ملی و استانی
8.1. تعریف کمیته انتخاب : جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان هستند که وظیفه بررسی گزارش افراد شرکت در در پویش محله همدل را با هدف انتخاب محلات برتر براساس شاخص های مشخص شده، برعهده دارند.
8.2. تعریف هیئت داوران : جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی شهرستان هستند که وظیفه بررسی و انتخاب محلات برتر شهرستانی را از بین افراد معرفی شده توسط کمیته انتخاب براساس شاخص های مشخص شده، برای معرفی به مرحله استانی برعهده دارند.
8.3. توجیه راهیاران جهت داوری شهرستانی
8.3.1. از طریق جزوه توجیهی
8.3.2. از طریق کلیپ های توجیهی
8.3.3. از طریق وبینارهای ملی و استانی
8.4. تشکیل جلسه کمیته انتخاب در سطح شهرستان با حضور :
8.4.1. راهیار(مدیر) شهرستان
8.4.2. نماینده سپاه
8.4.3. نماینده امام جمعه
8.4.4. دو نفرکارشناسان فرهنگی – اجتماعی به انتخاب راهیار شهرستان
8.5. توجیه کمیته انتخاب توسط راهیار شهرستان
8.6. ارائه نمایندگان محله هایی که در هر شهرستان در جشنواره شرکت کرده اند در حضورکمیته انتخاب
8.7. انتخاب سه برابر ظرفیت هر شهرستان برای کمیته داوری شهرستان (براساس سهمیه مشخص شده برای هر شهرستان)
8.8. سهمیه هر شهرستان جهت معرفی شرکت کنندگان (محله ها) در پویش به مرحله استانی
8.8.1. شهرستانهای زیر 200 هزار نفر یک محله
8.8.2. شهرستانهای بین 200 تا 500 هزار نفر دو محله
8.8.3. شهرستانهای بالای 500 هزار نفر بازای هر پانصد هزار نفر یک نماینده
8.9. تشکیل جلسه کمیته داوری جشنواره در سطح شهرستان متشکل از :
8.9.1.1. راهیار(مدیر) شهرستان
8.9.1.2. امام جمعه
8.9.1.3. فرمانده سپاه
8.9.1.4. رئیس اوقاف شهرستان
8.9.1.5. مدیر مدرسه های علمیه شهرستان
8.9.1.6. مسنول شهرستانی بنیاد خاتم الاوصیاء (درصورت وجود)
8.9.1.7. سه نفر از فعالان فرهنگی شهر به پیشنهاد مدیر شهرستان و تصویب کمیته داوری شهرستان
8.9.2. توجیه کمیته داوری در خصوص جشنواره شهرستانی
8.9.3. رای گیری و امتیاز دهی داوران شهرستان به محله هایی که توسط کمیته انتخاب، برتر شناخته شده اند.
8.9.3.1. اختصاص کد مشخص برای محله های انتخاب شده در کمیته انتخاب شهرستان جهت رای گیری در سامانه کد دستوری از سوی ستاد ملی جشنواره
8.9.3.2. معرفی محله های منتخب هیئت داوران شهرستان و کد مشخص هر کدام از آنها توسط ادارات تبلیغات اسلامی در :
8.9.3.2.1. در شبکه های اجتماعی محلی
8.9.3.2.2. به صورت زیر نویس در صدا و سیمای استانی
8.9.3.2.3. توسط خود محله ها و شبکه های مرتبط با آنها
8.9.3.2.4. نماز جمعه شهرستان
8.9.3.2.5. مساجد شهرستان
8.9.3.2.6. در سایت سازمان و خبرگزاری ها
8.9.3.2.7. از طریق سامانه های پیامکی محلی
8.9.3.2.8. نصب بنر های معرفی در میادین شهر
8.9.3.2.9. نصب پوسترهای معرفی در مساجد
8.9.3.2.10. در سایت جشنواره
8.9.4. ارسال پیامک و رای گیری مردمی به مدت دو روز
8.9.5. انتخاب محله های برتر متناسب با سهمیه شهرستان در کمیته داوری
8.9.5.1. میزان امتیاز محله های منتخب شهرستان براساس:
8.9.5.1.1. رای گیری مردمی 30 درصد
8.9.5.1.2. امتیاز کمیته داوری 70 درصد
8.9.5.2. تعیین امتیاز نهایی محلات در مرحله شهرستانی
8.9.6. معرفی محله های همدل برتر در شهرستان به مرحله استانی
8.9.7. برگزاری آئین تجلیل و تقدیر از محله های همدل شهرستان براساس اقتضائات شهرستان :
8.9.7.1. در حاشیه نماز جمعه
8.9.7.2. در مراسم مستقل
8.9.7.3. در شورای اداری شهرستان
8.9.7.4. در شورای فرهنگی شهرستان
8.9.7.5. نصب بنر و معرفی محله های برتر در میادین شهر
8.9.8. رایزنی جهت تأمین جوایز برای محله های برتر شهرستان
8.9.9. تهیه جدول زمان بندی برنامه شهرستان از تبلیغات تا برگزاری جشنواره
9. مرحله استانی جشنواره
9.1. معرفی برترین های جشنواره شهرستانی در استان از طریق :
9.1.1. شبکه استانی صدا و سیما
9.1.2. شبکه های اجتماعی استانی
9.1.3. سایت جشنواره
9.1.4. سایت سازمان و خبرگزاری ها
9.2. سهمیه استانها برای معرفی محلات برتر استانی به مرحله ملی
9.2.1.1. یک محله : استانهای ( مرکزی، قم، قزوین، اردبیل، بوشهر، یزد، زنجان، چهارمحال، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهکیلویه، سمنان و ایلام)
9.2.1.2. دو محله : استانهای (سیستان ، البرز، گیلان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، لرستان، همدان، کردستان)
9.2.1.3. سه محله : استان های ( اصفهان ، فارس، خوزستان، آذ- شرقی و غربی-مازندارن - کرمان)
9.2.1.4. چهار محله : خراسان رضوی
9.2.1.5. شش محله : استان تهران
9.2.2. فرایند انتخاب محله همدل برتر در مرحله استانی:
9.2.2.1. تولید یک کلیپ دو دقیقه ای از هر محله منتخب شهرستانی جهت معرفی برای رای گیری
9.2.2.2. تولید ویژه برنامه جشنواره در صدا و سیمای استان که در آن هر محله فعالیت خود در زمینه حل مسائل را ارائه دهد.
9.2.2.3. رای گیری از طریق کد دستوری بر اساس کدهای مرحله شهرستانی هر محله
9.2.2.4. زیر نویس توسط صدا و سیمای استانی
9.2.2.5. دریافت رای عمومی مردمی در مدت پخش برنامه های تلویزیونی مرتبط با جشنواره حداکثر به مدت ده روز
9.3. تشکیل کمیته داوری استانی:
9.3.1. معاون فرهنگی استان
9.3.2. نماینده استانداری
9.3.3. راهیار استان
9.3.4. نماینده نماینده ولی فقیه
9.3.5. نماینده حوزه علمیه
9.3.6. نماینده سپاه یا فرمانده بسیج استان
9.3.7. نماینده صداوسیما
9.3.8. نماینده اوقاف
9.3.9. مسئول خاتم استان
9.3.10. مسئول مجمع کانون های فرهنگی استان
9.3.11. مسئول ستاد اجرایی و بنیاد علوی
9.3.12. مسئول آستان قدس رضوی استان
9.3.13. نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره)
9.3.14. پنج نفر از نخبگان فرهنگی استانی به پیشنهاد مدیر کل تبلیغات اسلامی و تصویب کمیته
9.3.15. و....
9.4. بررسی کلیپ های تولید شده هر محله توسط کمیته داوران
9.5. بررسی فرمهای گزارش حل مسئله محله ،توسط کمیته داوری استانی
9.6. انتخاب محله های برتر هر استان متناسب با سهمیه مشخص شده براساس :
9.6.1. پنجاه درصد امتیاز کمیته داوری
9.6.2. پنجاه درصد امتیاز رای عمومی مردمی
محله های هم دل
از قاب دوربین
به کدوم مشکلات محله بیشتر فکر کنیم؟
موضوعات کلی مسائل محله می تواند اینها باشد:
1. اقتصادی
2. اجتماعی
3. تربیتی
4. آموزشی
5. خانواده
6. مذهبی
7. زیرساختی
8. اخلاقی
9. زنان
10. سبک زندگی و سلامت
11. رسانه و هویت بخشی
12. گفتمان انقلابی و فرهنگ ایرانی اسلامی
13. حقوقی
14. فساد و انحراف عملکردی
درباره یک یا چند موضوع از این موضوعات در محله شما مشکلات و معضلاتی هست که شما در محله خودتون تلاش میکنید با همدلی برای اونها راه حل پیدا کنید. پس ثبتنام کنید.
چه افرادی میتونن در مهرواره ثبتنام کنند؟ ما هم میتونیم؟
همه مردم و همه محله های کشور
هر جا جمعی از مردم یک محله با همدلی در حال حل مشکلات و مسئلههای محله خودشون هستن، مخاطب این مهرواره هستند و میتونن ثبت نام کنند
ما هم مثل شما یقین داریم که مشکلات محله با همدلی حل شدنیه...
مهرواره محله همدل در چند مرحله انجام می شود؟
مهرواره محله همدل دارای سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی است.
حمایت کنندگان مهرواره چه کسانی هستند؟
مجموعهای از فعالان فرهنگی، هنری، رسانهای و... و همینطور نهادهای مختلف فرهنگی کشور ما رو همراهی و حمایت میکنن که به تدریج باهاشون آشناتون میکنیم
امتیازمون در مهرواره به چه مواردی بستگی داره؟
برای حل مسئله در محله مهم اینه که به این موارد توجه داشته باشیم
- تاکید بر رویکرد تحول محله محور
- تاکید بر محوریت مساجد در حل مسائل محله
- اهتمام به مشارکت حداکثری مردم
- تاکید بر حل پایدار و عمیق مسائل محله
- به میدان آوری زنان در حل مسائل خود و محله
- استفاده از ظرفیتهای بیبدیل ماه مبارک رمضان در همدلی و همیاری اجتماعی
- همه جانبه دیدن مسايل و پرهیز از نگاههای شتابزده
- پررنگ نمودن نقش راهبری امام محله در مقابل دیدگاه تصدیگرایانه
- اهتمام به نگاه تشکیلاتی و پیشبرد امور از این طریق
مهرواره یعنی چی؟!
مهرواره یک تعبیر متفاوت و جدید است بجای پویش یا جشنواره.
مهرواره یعنی اجتماع مردم بر محور مهر و محبت. مردمی که به دنبال گسترش امید در محله خود و در نتیجه عموم جامعه هستند. مهرواره یعنی پویشی بر مبنای مهر و محبت.